سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مال خود را در راه حقوق [دوستان] ببخش و ازآن، به دوستت برسان که بخشش به آزاده، سزاوارتر است . [امام علی علیه السلام]

یاس کبود

فواید سیب

امام صادق علیه السلام فرمود: اگر مردم می دانستند که سیب چه ویژگی هایی دارد بیمارانشان را به غیر  از  سیب معالجه نمی کردند. آن سریعترین چیز سودمند برای قلب می باشد، آن دارو است.

ابا بصیر گوید: شنیدم که امام باقر علیه السلام فرمود: هنگام خوردن سیب آن را بو کن و سپس بخور. زمانی که این کار راکنی هر مرضی از بدنت بیرون می رود و آنچه که از سوی ارواح رروی آورده آرام می شود.              طب الائمه  مترجم جابر رضوانی ص195 

اسفند( اسپند) یا همان دشتی(به قول ما کرمانی ها)

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: شاخه ، برگ و ثمره اسپند روییده نمی شود مگر این که ملکی موکل آن است تا به حد رشد برسد و خشک شود. همانا در تنه و برگ و دانه های آن سرّی است. همانا در دانه اسپند شفای هفتاد و دو مرض است . پس به وسیله آن و کندر مداوا کنید.

از امام صادق علیه السلام اسپند و کندر و صنوبرپرسیده شد.  فرمود: ریشه اسپند در زمین و شاخه های آن در هوا به حرکت در نمی آید؛ مگر اینکه ملکی موکل آن می شود تا از بین برود . همانا شیطان از هفتاد خانه ای که اسپند در آن است دوری می کند . آن شفاء هفتاد مرض است که آسانترین آنها جذام است. پس از آن غافل نباشید.

                              طب الائمه  مترجم جابر رضوانی ص95

                                   چشم زخم (نظر به قول کرمانی ها)                     

امام صادق علیه السلام فرمود:هر کس که چیزی از برادر مؤمنش او را به تعجب  در آوردبر آن تکبیر(الله اکبر) بگوید. به درستی که چشم زخم حق است.

امام صادق علیه السلام فرمود: اگر قبرها را برای شما بشکافم، خواهید دید که اکثر مردگانتان بوسیله چشم زخم است. همانا چشم زخم حق است، پس هر کسی چیزی از برادرش او را به تعجب وا داشت درباره آن خداوند را یاد کند؛ چرا که ذکر الله به آن آسیبی نمی رساند.طب الائمه  مترجم جابر رضوانی ص 174

         منصور زمانی بابگهری در وبلاگhttp://babgohar1.myblog.ir




سمنبر میرزائی ::: سه شنبه 85/10/12::: ساعت 11:49 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :2968
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
سمنبر میرزائی
فعلا دانشجوی دوره دکتری عرفان اسلامی می باشم
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<